kurdland
كئ وه كوومن ساردوگه رمي روژگاري چيشتوه -گاله ده شتي گه رمه سيروگاله كويستاني گه دم ----هيمن---- دلم ته نگه وچه ووم تاره ورئ م دوور-وه كووس كه فتي ووه چارناچار-تونيش ئووشي،نيه ده ردت له گيانم-شه راوو ئه رنه مه ن ساقي خه رگ بار --په رته و

 
 

مراسم افتتاحیه اکران اولین فیلم بلند شهرستان بوکان برگزار شد


به گزارش بولتن خبری بوکان و به نقل از آژانس خبری- تحلیلی زریان؛ 17 اردیبهشت با حضور جمع کثیری از مردم بوکان و تعدای از مسئولین این شهر مراسم افتتاحیه اولین فیلم بلند بوکان به نام "یک روز بارانی " درسالن سیمرغ این شهر برگزار شد.

ناجیه سلمی که خود یکی از سخنرانان این مراسم بود در تشریح نحوه تهیه این فیلم گفت: کار نوشتن  سناریو تا تست فیلم بلند" یک روز بارانی"  شش ماه طول کشیده  است در طول سه روز از 450 نفر تست بازیگری گرفته شده است که 26 نفر از آنها به عنوان بازگر انتخاب شده اند . بازیگرانی که غیر از تعدادمعدودی از آنها تجربه بازیگری نداشته اند.

خانم سلیمی در ادامه سخنرانی خود گفت: کار تدوین ومونتاژ این فیلم بلند که به زبان کردی است را استدیو هنر بوکان انجام داده است. وی در پایان سخنان خود خواهان حضور بیشتر زنان در عرصه اجتماع شد.

رضا عباسی، ریاست اداره ارشاد بوکان سخنران دیگر این مراسم بود که  ضمن اشاره به اهمیت سینما به عنوان یک صنعت از نبود سالن سینما در شهرستان بوکان گلایه کرد و گفت: شهرستان بوکان از نظر تولیدات فرهنگی در منطقه در سطح عالی قرار دارد.ما تا به امروز تولیدات متنوعی در زمینه فیلم داشته ایم اما باید کیفیت کارهای را ارتقاء دهیم.

وی در ادامه از فیلم سازان شهرستان بوکان در خواست کرد سطح علمی خود را در زمینه فیلم سازی هم زمان با تجربه های خود افزایشس دهند.

با پایان یافتن سخنان رئیس اداره ارشاد بوکان فیلم شش دقیقه ای" دو خانه در یک باغ " که از دیگر تولیدات ناجیه سلیمی است به اکران در آمد.

ناجیه سلیمی متولد دارای مدرک کارشناسی جغرافیا مس باشد که با یک دهه فعالیت در عرصه فیلم سازی توانسته فیلم هایی چون نمره 13، پشت آن میله ها، نو عروس، شیدا، هنوز کفشایم قوطی است را با موضوعات اجتماعی در کارنامه خود به ثبت برساند .وی در سال 88 توانست اولین مرکز مجاز فعالیت های فیلم سازی جنوب استان آذربایجان غربی را با مجوز رسمی از اداره ارشاد اسلامی تاسیس کند.

مدیر آموزش و پرورش بوکان که در این مراسم افتتاحیه به سخنرانی پرداخت، حمایت از فیلم سازان جوان را تکلیف تک تک شهروندان بوکانی دانست و گفت: این فیلم حاوی پیام هایی برای تمامی سنین است و موضعوعات فیلم را به نوعی در ارتباط با حوادث اخیر این شهرستان دانست.

رحمانی در ادامه سخنان خود گفت:در برخورد با مسائل و مشکلات مانند مشکلات تحصیلی یک دانشجو یا دانش اموز اولین راه حل اخراج نیست بلکه آخرین راه حل اخراج است.

در ادامه این مراسم تکه هایی از فیلم یک روز باراین پخش شد . مراسم با هنرنمایی عثمان محمدی" عوثمان سوور" استاد بر جسته نرمه نی و چند تن از هنرمندان شهر ستان بوکان با اجرای چند قطعه موسیقی کردی ادامه پیدا کرد.فیلم " یک روز بارانی " به مدت سه روز در سالن سیمرغ این شهر اکران خواهد شد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:, :: 21:15 :: توسط : "رضاسيدرشيد"

درباره وبلاگ
كورده ئه م سه رمه سه ريكه پرله سه وداي نيشتمان- چاوه كانم بؤكزي كوردانه ئه شكي ديته خوار
موضوعات
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تحليل مسايل روز و آدرس nian.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 231
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 237
بازدید ماه : 1938
بازدید کل : 101477
تعداد مطالب : 621
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 2